חגים ומועדים

אירועים והופעות בתשעה באב 2024

מה לעשות בתשעה באב 2024?

תשעה באב – יום האבל לציון חורבן בית המקדש הראשון שחרב בשנת 586 לפנה"ס בידי נבוכדנצר מלך בבל; ואת חורבן בית המקדש השני , שחרב בשנת 70 לספירה בידי טיטוס קיסר רומא.

קצת פרטים על תשעה באב 2024

תשעה באב מתקיים ב12 באוגוסט 2024.

תשעה באב הוא יום אבל לציון חורבן בית המקדש הראשון שחרב בשנת 586 לפנה"ס בידי נבוכדנצר מלך בבל; ואת חורבן בית המקדש השני , שחרב בשנת 70 לספירה בידי טיטוס קיסר רומא. תאריך זה גם מציין את תחילתו של גירוש היהודים מספרד ב -1492, על פי צו של בית המלוכה הספרדי. כל אלה הפכו את היום הזה ליום האבל העיקרי מבין ימי אבל אחרים בלוח השנה היהודי. ישנם עוד שלושה ימי אבל הקשורים לחורבן בית המקדש הראשון והשני, אך תשעה באב הוא החשוב מכולם.

תשעה באב הוא יום תענית מדרבנן ושיא תקופת האבלות של ימי בין המצרים. תענית זאת היא החמורה מבין ארבע התעניות על חורבן בית המקדש, ומתאבלים בה על אסונות שונים שאירעו לעם היהודי לאורך הדורות, בדגש על אסונות שהתחוללו סמוך ליום ט' באב. האירועים שהתחוללו, לפי המסורת, ביום זה, גרמו לגלות עם ישראל בתקופות שונות ולבסוף הובילו לגלות בת כאלפיים שנה.

בניגוד לשאר התעניות שהחובה להתענות בהן היא מדרבנן, תענית זו נמשכת מערב עד ערב (ולא מבוקר עד ערב) וכוללת את כל חמשת העינויים הנהוגים ביום הכיפורים. בנוסף, כוללת התענית מנהגי אבלות מיוחדים, כמו ישיבה על הרצפה ואיסור על לימוד תורה. עם תחילת התענית נהוג לקרוא בציבור את מגילת איכה, ולאורך היום לומר קינות על חורבן הבית ואסונות אחרים. במקרה שט' באב חל בשבת (כ־28% מהשנים), התענית נדחית מפניה לי' באב ומתחילה משקיעת החמה לקראת מוצאי שבת.

לפי המסורת, לאחר ביאת המשיח ובניית בית המקדש השלישי, יהפוך תשעה באב ליום של חג ושמחה, כשאר הצומות על החורבן. בתלמוד הירושלמי נאמר כי מלך המשיח נולד בתשעה באב.

מתי מתקיים תשעה באב בתאריך העברי?

לפי תאריך עברי – תשעה באב מתקיים ב ט' באב.

מה אפשר לעשות בתשעה באב 2024?

אספנו בעמוד זה את כל הפעילויות המתקיימות בקרוב לתאריך של תשעה באב 2024.

צפה בתפריט

הופעה Views Navigation

היום

כך אירע החורבן - צעד אחר צעד

כך אירע החורבן - צעד אחר צעד אתם צופים בערוץ היוטיוב של ynet: עדכוני חדשות שוטפים, ראיונות מרתקים, שידורים מיוחדים, הופעות בלעדיות וכתבות ...

תשעה באב - מקובלים כותבים | קבלה לעם

תשעה באב - מקובלים כותבים - אורח: הרב ד"ר מיכאל לייטמן | קבלה לעם האחדות בקרב עם ישראל הביאה הצלחות אדירות לאורך דורות, ביניהן כיבוש ...

מאמרים קשורים

0 0 הצבעות
דירוג האירוע
הירשם
להודיע ​​על
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
0
אשמח לדעתכם, אנא הגיבוx