חגים ומועדים
מגמות

אירועים והופעות בפסח 2024

מה לעשות בפסח 2024?

פסח נמשך שבעה ימים. הוא נחגג לזכר יציאת מצרים – אחד הסיפורים המרכזיים בתולדות העם היהודי.

קצת פרטים על פסח 2024

פסח הוא חג מרכזי במסורת היהודית, אשר מתחיל ביום ה – 15 של החודש ניסן (בדרך כלל באפריל), ונמשך שבעה ימים. פסח נחגג לזכר יציאת מצרים – אחד הסיפורים המרכזיים בתולדות העם היהודי. כפי שמתואר בספר שמות, בני ישראל חיו במצרים ושועבדו על ידי המצרים. משה, הפך למנהיג של בני ישראל וביקש מפרעה לאפשר להם לחזור לארץ ישראל. כאשר פרעה סירב, הוביל משה שנשלח על ידי אלוהים ליציאה חפוזה של בני עמו ממצרים.

חַג הפֶּסַח (או בשמו המקראי: חַג הַמַּצּוֹת) הוא חג יהודי מקראי, הראשון מבין שלוש הרגלים. פסח נחוג במשך שבעה ימים, מט"ו בניסן ועד כ"א בניסן בארץ ישראל וכ"ב בניסן בחוץ לארץ שם מציינים את יום טוב שני של גלויות. היום הראשון והאחרון מכונים "ימים טובים", והימים שביניהם מכונים "חול המועד". פסח מציין את יציאת בני ישראל מעבדות במצרים לחירות, שחלה לפי המקרא בליל היום הראשון לחג, לאחר מכת בכורות. היום האחרון לחג, המכונה שביעי של פסח, מציין לפי חז"ל את נס קריעת ים סוף.

מצוות החג המרכזיות הן איסור אכילה, הנאה ובעלות על חמץ במהלך כל החג, ומצוות עשה של אכילת מצה וסיפור יציאת מצרים בלילה הראשון של החג, הוא ליל הסדר. בליל הסדר מצווה מן התורה לאכול מצה ומרור ולספר על יציאת מצרים, ומדברי חכמים גם לשתות ארבע כוסות יין. בזמן שבית המקדש היה קיים, התקיימו בחג הפסח גם מצוות עלייה לרגל, הקרבת קורבן פסח בערב החג ואכילתו בירושלים בלילה של ליל הסדר. לאחר חורבן בית המקדש מצוות אכילת מרור בליל הסדר היא מדברי חכמים. על אף שבכל הימים הטובים יש מצווה לומר את ההלל, הרי שאמירתו בפסח אופיינית במיוחד ובשל כך הוא מכונה בחז"ל גם בשם הלל המצרי.

סיפור יציאת מצרים והיציאה לחופשי מעבדות לחירות המבטאים את מהות החג, הפכו את החירות לסמל תרבותי, דתי ואוניברסלי. המונח "יציאה מעבדות לחירות" השאוב מחג הפסח הפך לביטוי שגור בשפה העברית בהקשרים שונים. המוטיב "זכר ליציאת מצרים" נאמר בכל קידוש לליל שבת או ליל יום טוב.

מתי מתקיים פסח בתאריך העברי?

לפי תאריך עברי – פסח מתקיים ב ט"ו בניסן – כ"א בניסן.

מה אפשר לעשות בפסח 2024?

אספנו בעמוד זה את כל הפעילויות המתקיימות בקרוב לתאריך של פסח 2024.

צפה בתפריט

הופעה Views Navigation

היום

"Flowers – תערוכת הפרחים הגדולה בישראל" – תערוכות בתל אביב-יפו

גני התערוכה - ביתן 10 אקספו תל אביב שדרות רוקח, כניסה דרך שער 5, תל אביב-יפו, מרכז

ההופעה Flowers - תערוכת הפרחים הגדולה בישראל תתקיים בתאריך 28/04/2024 בשעה 08:30:00 בגני התערוכה - ביתן 10 אקספו תל אביב, מחיר כניסה התחלתי עומד על 129 ש"ח.

129₪

"לונה פארק חיות וקוביות – פסח 2024" – אטרקציות בקרית מוצקין

גן החיות חי פארק - קרית מוצקין החשמונאים 79, קרית מוצקין, צפון

ההופעה לונה פארק חיות וקוביות - פסח 2024 תתקיים בתאריך 28/04/2024 בשעה 09:00:00 בגן החיות חי פארק - קרית מוצקין, מחיר כניסה התחלתי עומד על 115 ש"ח.

115₪

"Wipark – פארק האקסטרים של ישראל! – פסח 24" – אטרקציות בתל אביב-יפו

היכל הדרייב אין תל אביב - היכל שלמה אייזיק רמבה, בסמוך לגני התערוכה, תל אביב-יפו, מרכז

ההופעה Wipark – פארק האקסטרים של ישראל! - פסח 24 תתקיים בתאריך 28/04/2024 בשעה 10:00:00 בהיכל הדרייב אין תל אביב - היכל שלמה, מחיר כניסה התחלתי עומד על 89 ש"ח.

89₪

"כראמל 2 ותעלומת הילד ויש – תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער" – הצגות ילדים בתל אביב-יפו

בית החייל תל אביב ויצמן 60, תל אביב-יפו, מרכז, Israel

ההופעה כראמל 2 ותעלומת הילד ויש - תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער תתקיים בתאריך 28/04/2024 בשעה 10:00:00 בבית החייל תל אביב, מחיר כניסה התחלתי עומד על 86 ש"ח.

86₪

"המסע אל הקסם הגדול בעולם – לירון איש האווירון וללוש" – הצגות ילדים בכפר סבא

סינמה סיטי כפר סבא - אולם 1 ויצמן 207, מתחם G מעל לשופרסל דיל, כפר סבא, השרון

ההופעה המסע אל הקסם הגדול בעולם - לירון איש האווירון וללוש תתקיים בתאריך 28/04/2024 בשעה 11:00:00 בסינמה סיטי כפר סבא - אולם 1, מחיר כניסה התחלתי עומד על 60 ש"ח.

60₪ – 75₪

What Is Passover?

According to Rabbi Menachem Creditor, “Passover is the Jewish holiday of liberation, based on our own story of emergence from ...

Passover with iTaLAM 1

Explore the story of Passover through the lens of an iTaLAM 1 student! iTaLAM הוא ארגון חינוכי מוביל בעולם בפיתוח והטמעת תוכניות ...

יציאת מצרים הפרק המלא - חג פסח שמח - סיפורי התנך לילדים של סופרבוק

חג פסח שמח לכל הילדים, פרק מלא נוסף להנאתכם משה הנסיך שברח והפך לרועה צאן. ה' קורא למשה לדרוש מפרעה להוציא את בני ישראל ממצרים.

פסח - מחרוזת שירי פסח ברצף עם רינת גבאי ומימי

הצטרפו אל רינת ומימי בשירים חגיגיים לכבוד חג הפסח , חג האביב. השירים - עבדים היינו , שלח נא את עמי , שירי הגדה (מה נשתנה, אחד מי יודע, והיא ...

מאמרים קשורים

5 1 הַצבָּעָה
דירוג האירוע
הירשם
להודיע ​​על
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
0
אשמח לדעתכם, אנא הגיבוx