חגים ומועדים

אירועים והופעות בשבועות 2024

מה לעשות בשבועות 2024?

חג חקלאי ביסודו, בחג השבועות מנציחים את מנהג הבאת המנחות לבית המקדש. חג בו מביאים את הפירות הראשונים של הבציר ואת החיות הראשונות שנולדו בעדרים.

קצת פרטים על שבועות 2024

שבועות מתחיל ב25/05/2023 ומסתיים ב26/05/2023 .
חקלאי ביסודו, בחג השבועות מנציחים את מנהג הבאת המנחות לבית המקדש. חג בו מביאים את הפירות הראשונים של הבציר ואת החיות הראשונות שנולדו בעדרים. חג השבועות חל בסוף ספירת העומר: ספירה של שבעה שבועות (למעשה 50 ימים) מהיום הראשון של פסח. שבעת השבועות של ספירת העומר הם מקור השם "שבועות".


חג השבועות (המכונה במקרא גם חג הקציר או יום הביכורים) הוא חג ביהדות, השני מבין שלוש הרגלים. החג חל יום לאחר סיום ספירת העומר בת שבעת השבועות, ובלוח העברי הקבוע חל תמיד בו' בסיוון. החג חל יום אחד בארץ ישראל ויומיים בחוץ לארץ.

בנוסף למשמעות החקלאית המפורשת בתורה, זיהו חז"ל וספר היובלים את חג השבועות עם זמן מתן תורה, בפירושם את שמות, י"ט, א'. בשל פירוש זה מציינים את קבלת התורה בתפילות ומזמורי החג, קוראים בתורה בפרשת מעמד הר סיני ועשרת הדיברות, ומרבים בלימוד תורה. רבים נוהגים ללמוד תורה במשך כל הלילה של החג.

בספר היובלים יוחסו מאורעות נוספים למועד ביכורי קציר החיטים: ברית בין הבתרים, ברית המילה, לידת יצחק, לידת יהודה, מות אברהם, ברית יעקב ולבן וירידת יעקב למצרים. כמו כן נקשרה ברית הקשת לחג זה.

עם התרחבות המפעל הציוני והיישוב החדש, קיבל החג מעמד מרכזי בשל הקשר שלו לטבע ולעבודת האדמה. ראשי הציונות ראו בו חג המסמל את חזרתו של עם ישראל לארצו. חג השבועות החקלאי הראשון נחוג בשנת 1924 בעמק יזרעאל. בקיבוצים, בקבוצות ובכל ההתיישבות העובדת היה נהוג לחגוג אותו בטקסי הצגת הביכורים, תהלוכה של כלים חקלאיים ונשיאת טנא שבהם השתתף היישוב כולו. הממסד הדתי התנגד לחגיגה החקלאית ביום ו' בסיוון ואיים על "תנובה" בביטול הכשרות למוצריה החקלאיים אם לא יועבר החג החקלאי לתאריך אחר.

מתי מתקיים שבועות בתאריך העברי?

לפי תאריך עברי – שבועות מתקיים ב ו' בסיוון.

מה אפשר לעשות בשבועות 2024?

אספנו בעמוד זה את כל הפעילויות המתקיימות בקרוב לתאריך של שבועות 2024.

צפה בתפריט

הופעה Views Navigation

היום

מחרוזת שירי שבועות לילדים - חג הביכורים - לומדים את שמות החג - שבועות ברצף - עפרה ועידן - ילד מוזיקה

בואו להצגה החדשה שלנו והצטרפו אלינו למסע!. פרטים על ההצגה: https://bit.ly/3BJgh4J כרטיסים: https://bit.ly/42f01E7 . עוד מידע על ההצגה: עוד ...

ספיישל שירי שבועות - ילדות ישראלית

ספיישל שירי שבועות בהופ! ילדות ישראלית סלינו על כתפינו, ארץ זבת חלב, לעולם בעקבות השמש, ניצנים נראו בארץ, דוד משה, הכל זהב, עגלה עם סוסה ...

חיפזון וזהירון שבועות - הפרק המלא

חיפזון וזהירון לשבועות - הפרק המלא הירשמו לערוץ הרישמי של חיפזון וזהירון : http://bit.ly/2kMbDeh להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של חיפזון וזהירון: ...

מאמרים קשורים

0 0 הצבעות
דירוג האירוע
הירשם
להודיע ​​על
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
0
אשמח לדעתכם, אנא הגיבוx