חגים ומועדים

אירועים והופעות בט"ו בשבט 2024

מה לעשות בט"ו בשבט 2024?

ט"ו בשבט – חג העצים והפירות המיובשים: ט"ו בשבט מסמל את הקשר בין העם היהודי ואדמתו.

קצת פרטים על ט"ו בשבט 2024

ט"ו בשבט מתקיים ב24 בינואר 2024 .

ט"ו בשבט (ראש השנה לאילנות) – חג העצים והפירות המיובשים: ט"ו בשבט מסמל את הקשר בין העם היהודי ואדמתו. חג זה מקורו במשנה, שנכתבה בתחילת המאה ה -3.

ט"וּ בשבט, חמישה-עשר בשבט, ראש השנה לאילנות או ראש השנה לאילן (בלשון המשנה) הוא מועד בלוח העברי המצוין ביום ט"ו בחודש שבט, תקופה שבה כבר ירדו רוב גשמי השנה, והפירות שחונטים מכאן ואילך גדלים בעיקר מכוח גשמי השנה. לפיכך יום זה מציין את ראש השנה למניין השנים של פירות האילן בארץ ישראל.

לציון זמן זה כראש שנה ישנה השפעה על קיום המצוות התלויות בארץ, הנוהגות

בפירות האילן. חלקן תלויות בגיל העץ, כגון ערלה ונטע רבעי, וחלקן תלויות בשנה באופן כללי, כגון ביכורים, מעשר שני ומעשר עני. בשל מרכזיותו של התאריך בהקשר לחיבת הארץ וקדושתה זכה יום זה למשמעויות רבות לאורך השנים.

נהוג לאכול ביום זה מפירות ארץ ישראל, במיוחד מפירות שבעת המינים, ויש הנוהגים לערוך בו "סדר ט"ו בשבט" (על פי נוסח "תיקון פרי עץ הדר", נוסחים מודרניים או מסורות קהילתיות אחרות).

מאחר שמאפייניו ההלכתיים של החג ייחודיים לארץ ישראל, הם באו לידי ביטוי בקהילות ישראל בגולה ברמז וסימן בלבד. יש שנהגו לאכול פירות שגדלו בגולה המזכירים את פירות הארץ, ולכוון לפירות ארץ ישראל, או לאכול מפירות שהובאו משומרים מהארץ כגון בצורת פירות יבשים.

בתקופת העליות שלפני קום המדינה היווה ט"ו בשבט חגיגה בסימן התעוררות האומה לתחיית היישוב בארץ ישראל. מאז מצוין ט"ו בשבט גם כחג טבע, ורבים נוהגים לציין אותו בנטיעת עצים ובעיסוק באיכות הסביבה.

מתי מתקיים ט"ו בשבט בתאריך העברי?

לפי תאריך עברי – ט"ו בשבט מתקיים ב ט"ו בשבת.

מה אפשר לעשות בט"ו בשבט 2024?

אספנו בעמוד זה את כל הפעילויות המתקיימות בקרוב לתאריך של ט"ו בשבט 2024.

צפה בתפריט

הופעה Views Navigation

היום

סדר טו בשבט בשומרון | ראש המועצה יוסי דגן מארח מיטב האומנים במחרוזת שמחה לכבוד ארץ ישראל ויוסף הצדיק

פריסמן הפקות בשיתוף מועצה איזורית שומרון מגישים: מחרוזת שירים מרגשת לכבוד ט"ו בשבט, ארץ ישראל ויוסף הצדיק. סדר ט"ו בשבט בשומרון - מיקב ...

מחרוזת שירי ט"ו בשבט ברצף - שירים לילדים ב ילדות ישראלית

שירים לילדים לט"ו בשבט ברצף. שירי המחרוזת: השקדיה פורחת 0:28 כך הולכים השותלים 1:47 שי מן הפרדס 2:32 מקהלה עליזה 4:57 מה עושים ...

השקדיה פורחת (אנמציה)

מתוך ה די.וי.די - שירי חגים ועונות השנה א' חגי תשרי - ט"ו בשבט מבצעת : דפנה ארמוני השקדיה פורחת ושמש פז זורחת, צפורים מראש כל גג מבשרות ...

מאמרים קשורים

5 1 הַצבָּעָה
דירוג האירוע
הירשם
להודיע ​​על
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
0
אשמח לדעתכם, אנא הגיבוx